ONPAS JÄNNÄ SLOGAN

KYLLÄ BRÄNDEJÄKIN VOI RAKASTAA

Olen työskennellyt maamme nimekkäimmissä mainostoimistoissa copyna, luovana johtajana ja nyttemmin yrittäjänä yli 30 vuotta. 

Tuona aikana minulla on ollut onni olla luomassa satoja mainonnan konsepteja ja mainontaa yhtä lailla niin jäätelöpuikoille kuin raskaan teollisuuden vientiyrityksille.

Olen saanut tehdä kymmeniä tutkimusretkiä tunnettujen brändien sielunmaisemiin. Ja auttaa brändipersoonia hyväksymään ja vahvistamaan omia identiteettejään.

Töitäni on palkittu alan katselmuksissa Suomessa ja ulkomailla lähes 100 kertaa.

TEHDÄÄN SE YHDESSÄ

 KUINKA VOIN OLLA AVUKSI?

Mitään suurta ei tehdä yksin. Ohessa toimia, joista saa eniten irti, kun niihin tartutaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaitten kanssa. 


1.

BRÄNDITERAPIA

Teemme yhdessä retken brändisi sielunmaisemaan. Millainen persoonallisuus se on, miltä se näyttää, miten se käyttäytyy. Lopputuloksena syntyy brändisi eloa viitoittava brändikirja ja -ohjeisto. Tarvittaessa visuaalisen ilmeen suunnitteluun saakka.


2.

MARKKINOINTIVIESTINTÄ

Kun tiedämme, mitä brändisi haluaa sanoa, mietimme, miten, missä ja kenelle brändisi viestii.  Niin, että sen sanoma erottuu, jotta brändisi huomattaisiin ja tulisi halutuksi. Olen ollut laatimassa satoja markkinointiviestinnän konsepteja ja tuhansia konseptien mukaisia markkinoinnillisia suoritteita kaikkiin mahdollisiin - ja joskus myös lähes mahdottomiin - medioihin.

3.

ARVOJEN MÄÄRITTELY

Arvot luovat yritykselle merkitystä.  Ne on löydettävä, jotta yritys ei olisi yhdentekevä. Tuotteistetun työpajan avulla se luonnistuu mainiosti ja on vieläpä hauskaa.

4.

KIRJOITUSKOULU

Ihmiset kirjoittavat nykyään enemmän kuin koskaan ennen, kiitos digitaalisen teknologian ja internetin tarjoamien viestintämahdollisuuksien. Kirjoituskouluni on säädettävissä erilaisten organisaatioiden tarpeisiin. 

5.

SLOGANIT

Hyvä slogan pysäyttää ajattelemaan. Edes pieneksi hetkeksi. Olen kirjoittanut kymmeniä ellen satoja sloganeita, jotka mielelläni Sinulle esittelen. Mainittakoon vielä, että olen Suomen Markkinointiliiton iskulausetyöryhmän jäsen. Siinä roolissa kerroin hyvän sloganin reseptin. Näet sen tästä.

6.

TOIMITUSTYÖ

Satoja blogeja ja kolumneja, artikkeleita, henkilökuvia, uutisia, oma radio-ohjelma. Julkisen sanan neuvoston entinen jäsen ja varapuheenjohtaja on mieluusti  käytettävissäsi.

7.

TYÖPAJAT

Olen laatinut kymmeniä työpajoja esimerkiksi hyvästä briefaamisesta, vastuullisesta markkinointiviestinnästä, brändiaktivismista jne. 

ELÄMÄ EI OLE PELKKÄÄ MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ

Kirjoja ja journalismia

  • Imagen Anzion mukaan -verkkokolumnini sai liki miljoona lukijaa. Löydät yhteiskunnallisesti kantaa ottavat kirjoitukset halutessasi täältä.

  • MarkkinointiUutisten kolumnit löytyvät sen sijaan täältä.

  • Lisäksi olen kirjoittanut julkaisuja ja kirjoja elämäkerrasta satuantologioiden ja ammattikirjallisuuden kautta Työ- ja elinkeinoministeriön julkaisuihin saakka. Viimeksi mainittu löytyy tästä.

  • MRKTNG Median ja muut n. 200 artikkeliani ja juttuani löytyvät täältä.  

Luottamustoimia

  •  Julkisen sanan neuvosto, jäsen 2014 - 2016, varapuheenjohtaja 2016

  •   Suomen Markkinointiliitto, hallituksen jäsen 2019 - 2023

  •  Iskulausetoimikunta, jäsen 2020 -

  •  Suomen Setlementtiliitto ja Setlementti-konserni, hallituksen jäsen 2023 -

  •  Helsingin käräjäoikeus, maallikkotuomari, 2022 -

  • Helsingin Kaupungin Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvotoimikunta, varajäsen 2023 -

EI YKSIN VAAN YHDESSÄ

ASIAKKAITA

Tässä joitakin tahoja, joiden kanssa olemme toteuttaneet erottuvaa markkinointiviestintää, tehneet hedelmällisen retken asiakkaan brändin sielunmaisemaan tai ratkoneet yhdessä markkinoinnillisia haasteita päivän tai parin työpajoissa.
Bränditerapian on vuosien varrella läpikäynyt lähes 100 eri yritystä tai brändiä, joten niiden kaikkien logoja en tilan ja aikasi säästämiseksi tähän liittänyt. 

SE MINUSTA, NYT ON SINUN VUOROSI

Laita minulle mailia. Tai soita: 040 199 4799.  Rupatellaan tovi,  ja pohditaan mitä voisimme yhdessä tehdä brändisi hyvinvoinniksi.

Anssi Mediassa

  • MarkkinointiRadion Sunnuntaibrunssi,  21.4.2024

  • Anssi Järvinen ja Jani Halme keskustelivat markkinoinnin trendi-ilmiöstä Cannesissa.  23.6.2022

  • MarkkinointiUutiset.  Anssi Järvinen sanoo Teboilin tilanteen olevan toivoton. 10.3.2022

  • Helsingin Sanomat, Onko nyt oikea aika Fennovoiman ydinvoima hankkeelle? 3.1.2022

  • Yle Areena, Aristoteleen kantapää,  5.5.2021

  • Kauppalehti, 29.12.2020

  • MTV Uutiset 30.11.2019
  • Huomenta Suomi 15.11.2019